111/1994. (VIII. 6.) Korm. rendelet

a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások és a gyermekgondozási segély pótlékának emeléséről

A Kormány a 38/1994. (VII. 18.) OGY határozat végrehajtására a következőket rendeli el:
1. § (1) 1994. szeptember 1-jétől az 1994. szeptember 1-je előtt megállapított, a nyugdíjfolyósító szervek által folyósított nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások havi összegét - a 110/1994. (VIII. 6.) Korm. rendeletben meghatározott nyugellátások és baleseti nyugellátások emelésétől függetlenül - a (2)-(3) bekezdésben foglaltak szerint kell emelni.
(2) A rokkantsági járadék, az átmeneti járadék, a vakok rendszeres szociális segélye, az egészségkárosodási járadék, valamint a központi szociális segély összegét havi 300 Ft-tal kell emelni.
(3) A havi 3500 Ft-ot el nem érő összegű vakok személyi járadékát havi 3500 Ft-ra kell emelni.
(4) A rendszeres szociális járadékban részesülő részére a 3. § d) pontja szerinti havi járadék összegén felül 1994. december hónapban 1200 Ft egyszeri, egyösszegű kiegészítést kell folyósítani.
2. § 1994. szeptember 1-jétől havi 300 Ft-tal kell emelni a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások megállapítására és folyósítására vonatkozó - külön jogszabályban meghatározott - összeghatárokat, illetőleg kereseti (jövedelmi) értékhatárokat.
3. § Az 1994. augusztus 31-ét követő időponttól megállapításra kerülő
a)	rokkantsági járadék összege	havi 6801 Ft
b)	a vakok rendszeres szociális segélyének legnagyobb összege	havi 8715 Ft
c)	a központi szociális segély összege	havi 7945 Ft
d)	a rendszeres szociális járadék összege	havi 7304 Ft
4. § Az egyes, személyes szabadságot korlátozó intézkedésekkel, valamint a semmissé nyilvánított elítéléssel összefüggésben járó emelés összegét, továbbá az egyes nyugdíjak felülvizsgálatáról, illetőleg egyes nyugdíj-kiegészítések megszüntetéséről szóló 1991. évi XII. törvény alapján megszüntetett nyugdíj-kiegészítés helyébe lépett pótlék összegét 1994. szeptember 1-jétől önállóan kell 8%-kal növelni.
5. § 1994. szeptember 1-jétől havi 300 Ft-tal kell emelni a házastársi pótlékhoz járó kiegészítés, valamint a házastárs utáni jövedelempótlék összegét.
6. § (1) Ez a rendelet a (2)-(4) bekezdés kivételével a kihirdetése napján, a (2)-(4) bekezdés 1994. szeptember 1-jén lép hatályba. Az e rendelet alapján emelt összegű ellátásokat első ízben 1994. szeptember hónapban kell folyósítani.
(2) A nyugellátások, baleseti nyugellátások, a nyugdíjszerű ellátások és a gyermekgondozási segély jövedelempótlékának emeléséről szóló 23/1994. (II. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 12. §-ában az „1995. január 1-je” szövegrész helyébe az „1994. szeptember 1-je” szövegrész lép.
(3) A vakok személyi járadékának bevezetéséről szóló 1032/1971. (VII. 14.) Korm. határozat végrehajtásáról rendelkező 6/1971. (XI. 30.) EüM rendeletnek az R. 14. § (2) bekezdésével megállapított 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az 1994. augusztus 31-e utáni időponttól megállapított járadék összege egységesen havi 3500 forint.”
(4) A nyugellátások és egyéb ellátások kiegészítéséről szóló 26/1979. (VII. 21.) MT rendeletnek az R. 13. §-ával megállapított 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. § A gyermekgondozási segélyre jogosultnak a gyermekek számától függetlenül 1994. szeptember 1-jétől havi 6700 forint jövedelempótlék jár.”