250/2003. (XII. 23.) Korm. rendelet

a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről

1. § (1) 2004. január 1-jétől a 2004. január 1-je előtti időponttól megállapított és a nyugdíjfolyósító szervek, valamint a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságai által folyósított nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások havi összege a (2)-(4) bekezdésekben foglaltak szerint emelkedik.
(2) 6,3 százalékkal kell emelni
a) az átmeneti járadék összegét;
b) a havi 69 600 forintot el nem érő egészségkárosodási járadék összegét azzal, hogy az egészségkárosodási járadék havi összege az emeléssel együttesen sem haladhatja meg a havi 69 600 forintot.
(3) A havi 11 480 forintot el nem érő vakok személyi járadékát havi 11 480 forintra kell emelni.
(4) A nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások közül
a) a rokkantsági járadék összegét havi 1500 forinttal,
b) a rendszeres szociális járadék összegét a 2004. december 31-ig a 62. életévüket betöltő személyek esetében havi 1410 forinttal, egyéb esetekben havi 1210 forinttal,
c) a központi szociális segély összegét havi 1410 forinttal
kell emelni.
2. § 2004. január 1-jétől a házastársi pótlék és a házastársi pótlékhoz járó kiegészítés havi együttes összege 15 350 forint, a házastárs után járó jövedelempótlék havi összege 10 590 forint.
3. § Az egyes személyes szabadságot korlátozó intézkedésekkel, valamint a semmissé nyilvánított elítéléssel összefüggésben járó emelés összegét, továbbá az egyes nyugdíjak felülvizsgálatáról, illetőleg egyes nyugdíj-kiegészítések megszüntetéséről szóló 1991. évi XII. törvény alapján megszüntetett nyugdíj-kiegészítés helyébe lépett pótlék összegét 2004. január 1-jétől önállóan 6,3 százalékkal kell növelni.
4. § A 2003. december 31-ét követő időponttól megállapításra kerülő
a) rokkantsági járadék összege havi 25 320 forint;
b) rendszeres szociális járadék összege havi 20 390 forint.
5. § Azt a személyt, aki több nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban részesül, az e rendeletben meghatározott emelések ellátásonként külön-külön is megilletik.
6. § (1) Az 1. § (2) és (4) bekezdése szerint megemelt nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások fedezetét a központi költségvetés a Nyugdíjbiztosítási Alapnak megtéríti.
(2) Az összegek átutalásának, illetőleg elszámolásának módjáról és időpontjáról a Pénzügyminisztérium, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság és az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium megállapodást köt.
7. § (1) Ez a rendelet 2004. január 1-jén lép hatályba. A január hónapra járó ellátást az érintettek számára emelt összegben kell folyósítani.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a nemzeti helytállásért pótlék bevezetéséről szóló 173/1995. (XII. 27.) Korm. rendelet
a) 2. §-a (1) bekezdésének da) és dc) alpontjában, valamint 4. §-a (1) bekezdésének első mondatában a „85 000 Ft-ot” szövegrész helyébe a „100 000 Ft-ot”,
b) 4. §-ának (1) bekezdésének második mondatában a „85 000 Ft” szövegrész helyébe a „100 000 Ft”,
c) 4. §-ának (2) bekezdésében a „42 500 Ft-ot” szövegrész helyébe az „50 000 Ft-ot”
szövegrész lép.
(3) E rendelet hatálybalépése előtt megállapított nemzeti helytállásért elnevezésű pótlékot a (2) bekezdés szerint módosított összeghatárok alapulvételével meg kell emelni. Az emelést a nyugellátások, valamint a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások 2004. január 1-jétől megemelt összegeinek figyelembevételével kell végrehajtani.
(4) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az egyes, tartós időtartamú szabadságelvonást elszenvedettek részére járó juttatásról szóló 267/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 4. §-a (1) bekezdésének első mondatában a „húsz százaléka” szövegrész helyébe a „huszonöt százaléka” szövegrész lép.
(5) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a nyugellátások és baleseti nyugellátások, valamint a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló 187/1997. (X. 31.) Korm. rendelet 12. § (4) bekezdésében a „2003. január 1-jétől 24 820 forint” szövegrész helyébe a „2004. január 1-jétől 26 390 forint” szövegrész lép.