379/2004. (XII. 28.) Korm. rendelet

a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről

1. § (1) 2005. január 1-jétől a 2005. január 1-je előtti időponttól megállapított és a nyugdíjfolyósító szervek, valamint a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságai által folyósított nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások havi összege a (2)-(4) bekezdésekben foglaltak szerint emelkedik.
(2) 6,3 százalékkal kell emelni
a) az átmeneti járadék összegét;
b) a havi 74 100 forintot el nem érő egészségkárosodási járadék összegét azzal, hogy az egészségkárosodási járadék havi összege az emeléssel együttesen sem haladhatja meg a havi 74 100 forintot.
(3) A vakok személyi járadékát havi 12 320 forintra kell emelni.
(4) A nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások közül
a) a rokkantsági járadék összegét havi 1610 forinttal,
b) a rendszeres szociális járadék összegét a 2005. december 31-ig a 62. életévüket betöltő személyek esetében havi 1520 forinttal, egyéb esetekben havi 1300 forinttal,
c) a központi szociális segély összegét havi 1520 forinttal
kell emelni.
2. § 2005. január 1-jétől a házastársi pótlék és a házastársi pótlékhoz járó kiegészítés havi együttes összege 16 480 forint, a házastárs után járó jövedelempótlék havi összege 11 370 forint.
3. § Az egyes személyes szabadságot korlátozó intézkedésekkel, valamint a semmissé nyilvánított elítéléssel összefüggésben járó emelés összegét, továbbá az egyes nyugdíjak felülvizsgálatáról, illetőleg egyes nyugdíjkiegészítések megszüntetéséről szóló 1991. évi XII. törvény alapján megszüntetett nyugdíj-kiegészítés helyébe lépett pótlék összegét 2005. január 1-jétől önállóan 6,3 százalékkal kell növelni.
4. § A 2004. december 31-ét követő időponttól megállapításra kerülő
a) rokkantsági járadék összege havi 27 180 forint;
b) rendszeres szociális járadék összege havi 21 890 forint.
5. § Azt a személyt, aki több nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban részesül, az e rendeletben meghatározott emelések ellátásonként külön-külön is megilletik.
6. § (1) Az 1. § (2) és (4) bekezdése szerint megemelt nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások fedezetét a központi költségvetés a Nyugdíjbiztosítási Alapnak megtéríti.
(2) Az összegek átutalásának, illetőleg elszámolásának módjáról és időpontjáról a Pénzügyminisztérium, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság és az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium megállapodást köt.
7. § (1) Ez a rendelet 2005. január 1-jén lép hatályba. A január hónapra járó ellátást az érintettek számára emelt összegben kell folyósítani.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a nemzeti helytállásért elnevezésű pótlék bevezetéséről szóló 173/1995. (XII. 27.) Korm. rendelet
a) 2. §-a (1) bekezdésének da) és dc) alpontjában, valamint 4. §-a (1) bekezdésének első mondatában a „101 000 Ft-ot” szövegrész helyébe a „110 000 Ft-ot”,
b) 4. §-a (1) bekezdésének második mondatában a „101 000 Ft” szövegrész helyébe a „110 000 Ft”,
c) 4. §-ának (2) bekezdésében az „50 500 Ft-ot” szövegrész helyébe az „55 000 Ft-ot”
szövegrész lép.
(3) Az e rendelet hatálybalépése előtt megállapított nemzeti helytállásért elnevezésű pótlékot a (2) bekezdés szerint módosított összeghatárok alapulvételével meg kell emelni. Az emelést a nyugellátások, valamint a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások 2005. január 1-jétől megemelt összegeinek figyelembevételével kell végrehajtani.
(4) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a nyugellátások és baleseti nyugellátások, valamint a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló 187/1997. (X. 31.) Korm. rendelet 12. § (4) bekezdésében a „2004. január 1-jétől 26 660 forint” szövegrész helyébe a „2005. január 1-jétől 28 350 forint” szövegrész lép.