205/2016. (VII. 21.) Korm. rendelet

az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet és az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 2. alcím tekintetében az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény 28. § (3) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosítása

1. § Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr1.) a következő 76/J. §-sal egészül ki:
„76/J. § (1) Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet és az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendelet módosításáról szóló 205/2016. (VII. 21.) Korm. rendelettel megállapított 5., 8., 28. és 28/A. számú mellékletben foglaltakat a 2016. augusztus havi teljesítmények elszámolásától kell alkalmazni. A 2016. augusztus havi teljesítmények elszámolása során a tárgyhónapot megelőző hónapig keletkezett TVK maradványt a 28. § (1) bekezdése szerinti elszámolás során 8,33%-kal csökkentett értéken kell figyelembe venni.
(2) A 34. számú melléklet szerinti egészségügyi szolgáltatók 2016. október 1-jétől 2016. december 31-éig havonta az ott meghatározott fix összegű díjazásra jogosultak, amelynek fedezetéül az 5. számú melléklet szerinti „Egészségügyi dolgozók béremelésének fedezete” előirányzat szolgál.”
2. § (1) A Kr1. 5. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Kr1. 8. számú melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Kr1. 28. számú melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
(4) A Kr1. 28/A. számú melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Kr1. az 5. melléklet szerinti 34. számú melléklettel egészül ki.

2. Az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendelet módosítása

3. § Az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr2.) 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Ha az OEP az ellenőrzése során megállapítja, hogy a munkáltató jogosulatlanul vett igénybe vagy használt fel támogatást, a jogosulatlanul igénybe vett vagy felhasznált támogatás összegét az OEP jogosult a munkáltató esedékes teljesítményfinanszírozásából levonni. Ha a munkáltató teljesítményfinanszírozása a jogosulatlanul igénybe vett vagy felhasznált támogatás összegének levonására fedezetet nem nyújt, azt a munkáltató az OEP felszólítására köteles visszafizetni.”
4. § A Kr2. 6. alcíme a következő 11/A. §-sal egészül ki:
„11/A. § Az OEP a munkáltató részére a 2016. augusztus és szeptember havi támogatási összeget 2016 augusztusában utalványozza.”
5. § A Kr2. 5. § (1) bekezdésében az „Az OEP a támogatás” szövegrész helyébe az „Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) a támogatás” szöveg lép.
6. § Hatályát veszti a Kr2.
a) 3. alcíme,
b) 5. § (2) bekezdése,
c) 3-6. melléklete.

3. Záró rendelkezések

7. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2016. augusztus 1-jén lép hatályba.
(2) Az 5. § és a 6. § 2016. augusztus 10-én lép hatályba.